Des de la Federació d’Ateneus de Catalunya, us volem engrescar a participar als Premis Ateneus  a la categoria Comunicació Associativa.

Qui pot participar?

Poden optar a aquesta categoria totes aquelles iniciatives de comunicació realitzades per entitats federades entre l’1 de setembre de 2023 i el 30 de setembre de 2024. Ja sigui una revista, un lloc web, una campanya a xarxes socials, un pòdcast o qualsevol altre projecte comunicatiu, si contribueix a la difusió de l’activitat associativa, és elegible per a aquest premi.

Criteris de Valoració

El jurat tindrà en compte els següents criteris per avaluar les candidatures:

  • Coherència del projecte: Una descripció clara de les accions, activitats i objectius.
  • Impacte i resultats: L’abast i l’efectivitat del projecte.
  • Originalitat: Creativitat i innovació en l’enfocament.
  • Proposta de continuïtat: Capacitat de mantenir o ampliar el projecte en el temps.
  • Equilibri dels recursos
  • Ús inclusiu del llenguatge: No sexista, amb imatges no estereotipades.
  • Grau d’implicació de les persones associades en el projecte.

Premis

  • Primer premi: Guardó i 2.000 €.
  • Segon premi: Diploma acreditatiu i 1.000 €.
  • Tercer premi: Diploma acreditatiu i 500 €.

Premiats d’edicions anteriors

  • 2023 – 1r Premi – La Lliga Comercial, Industrial i Agrícola (Capellades) amb el projecte ‘FEM ATENEU’
    El projecte engloba tots els objectius i accions que s’han dut a terme en el Pla de Comunicació 2022- 2023; un pla global i transversal, que ha tingut en compte l’estratègia general de La Lliga i tots els aspectes comunicatius d’aquesta, amb uns objectius molt concrets, quantificables, i sobretot, realistes i assequibles. Un projecte gestionat íntegrament per persones voluntàries, amb una comissió que ha sabut integrar la comunicació dins del funcionament ordinari de l’entitat.
  • 2022 – 1r Premi – Teatre de La Peni (Molins de Rei): amb el projecte “La Peni…Cal!”
    Estratègia global de comunicació, sent punta de llança de la modernització i renovació de l’entitat, amb l’objectiu d’apropar-la als diferents segments de població de la vila per tal ampliar el públic objectiu, tot arribant a nous públics diferents als que tradicionalment acollia l’entitat.
  • 2021 – 1r Premi – Associació Núria Social (Olot): amb el projecte “Comunicació de la dinamització sociocultural del Núria Social”
    Estratègia global de comunicació en plena situació de crisi sanitària, donant a conèixer les propostes artístiques i culturals de l’entitat i intercanviant cultura de forma regular i segura des d’un enfocament popular i participatiu.